Ośrodek Adopcyjny z siedzibą w Lublinie
ul. Diamentowa 2
20-447 Lublin
tel. (81) 528-76-16 (17, 18, 19)
fax (81) 528-76-18
e-mail: adopcja.lublin@rops.lubelskie.pl

Przedstawicielstwo Ośrodka Adopcyjnego w Białej Podlaskiej
ul. Warszawska 14
21-500 Biała Podlaska
tel./fax (83) 343-64-54
e-mail: adopcja.bp@rops.lubelskie.pl

Przedstawicielstwo Ośrodka Adopcyjnego w Chełmie
ul. Jedność 43
22-100 Chełm
tel./fax (82) 565-54-23
e-mail: adopcja.chelm@rops.lubelskie.pl

 

Przedstawicielstwo Ośrodka Adopcyjnego w Zamościu
ul. Promienna 4
22-400 Zamość
tel./fax (84) 627-93-87 (85)
e-mail: adopcja.zamosc@rops.lubelskie.pl

Kategorie

Archiwa

Recenzja książki autorstwa Ch.Taylora „Dzieci i młodzież ze zdezorganizowanym stylem przywiązania. Podejście mentalizowania w empatycznej opiece opartej na wiedzy o przywiązaniu i traumie”.

GWP wydało ostatnio kolejną książkę Ch. Taylora pt:,,Dzieci i młodzież ze zdezorganizowanym stylem przywiązania. Podejście mentalizowania w empatycznej opiece opartej na wiedzy o przywiązaniu i traumie”. Autor to praktyk mający wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi po doświadczeniu traumy i ze specjalistami, którzy im pomagają. Jego poprzednia książka ,,Zaburzenia przywiązania u  dzieci i młodzieży” to podręcznik dla terapeutów, opiekunów i pedagogów, który opisuje wzorce przywiązania oraz podaje  wskazówki, jak pracować z dziećmi nad rozwiązywaniem konfliktów, kontrolowaniem złości czy zmianą trudnych zachowań.

 Z bardzo wielu ciekawych treści wybraliśmy dla Was te, które  są dla nas największą inspiracją:

  • Dzieci nie są z natury złe, prezentują destrukcyjne zachowania, gdy zaczyna u nich dominować negatywny obraz siebie lub zewnętrzne ograniczenia, których nie rozumieją i nie akceptują.
  • W każdej sytuacji dzieci radzą sobie najlepiej jak potrafią, biorąc pod uwagę własne doświadczenia i kompetencje.
  • Dzieci nie są samymi trudnościami, mają też zalety i talenty.
  • Każde zachowanie dziecka coś komunikuje i ma sens. Zadaniem opiekuna jest zrozumienie sensu i przyczyny trudnego zachowania oraz reakcja, która pomaga a nie karze.
  • Dzieci aby zapewnić sobie poczucie bezpieczeństwa uruchamiają zachowania kontrolujące.
  • Atak, złość, gniew wobec innych to często emocje wobec własnych doświadczeń z przeszłości.
  • Nie można wyzdrowieć za dziecko, ale można  mu pomóc, rozumieć i wspierać.

Jak  autor widzi rolę wspierającego i rozumiejącego opiekuna? Wymienia 4 filary postawy wychowawczej, która w efekcie może pomóc  dziecku:

  • Oddanie- bezwarunkowa akceptacja, trwanie przy dziecku w trudnych chwilach, wspieranie
  • Kompetencja- słuchanie dziecka, odkrywanie różnych sposobów, które pomagają, wiedza płynąca z teorii i  własnych doświadczeń
  • Pewność siebie- to umiejętność regulowania własnych emocji w chwili stresu, znajdywania   właściwych rozwiązań i nadzieja na zmianę
  • Koncentracja na przyszłości- planowanie i optymistyczne podejście do przyszłości

Polecamy książkę  rodzicom   i profesjonalistom, gdyż jest ona źródłem cennej wiedzy i inspiracji.